Ulici U Seřadiště se blýská na lepší časy. Pro věrné příznivce projektu Výmoly.cz je vršovická ulice U Seřadiště známým pojmem. Nutno dodat, že držitel prvenství v anketě „Nejhorší díra v České republice“ v letech 2014, 2015 a 2017 – vršovická ulice U Seřadiště, se roky potýkala s majetkoprávními problémy a to byl největší důvod, proč se nedařilo ji opravit již dříve. Nyní ji čeká rozsáhlá provizorní oprava.
Konec listopadu 2018 se bude slavit
V pondělí 29. října se ulice i řidiči konečně dočkali dne, kdy se na komunikaci objevili pracovníci TSK se svými stroji. Pokud vše půjde podle plánů, pak se dříve nejrychlejší spojka městských částí Michle a Vršovice dočká nového povrchu již koncem listopadu 2018. Po úspěšném vyřešení majetkoprávních vztahů pozemků mezi úředníky magistrátu, Prahy 10 a majitelem autocentra tak ulici čeká taktéž rekonstrukce vodovodního řadu, kanalizace a výměna poduličních sítí. Ulice se zbaví nehezkých výmolů a výtluků.
Projekt Výmoly.cz sice ztratí adepta na vítěze soutěže. V tomto případě je to však ztráta příjemná, protože zajištění bezpečnější komunikace a tím i pohodlnější cestování po našich silnicích je hlavním cílem tohoto projektu.
Na to, jak se stav vozovky v ulici U Seřadiště v Praze 10 vyvíjel v průběhu času a očima řidičů se můžete podívat na detailu úseku na portále Výmoly.cz.
Hlaste výtluky na portál Výmoly.cz. Má to smysl
Nebuďte lhostejní ke svému okolí. Pomáhejte monitorovat stav našich pozemních komunikací na území České republiky. Tak se o problémech i na těch nejzapadlejších silnicích dozví i ti nejzasvěcenější a když vše dobře půjde, silnice se budou opravovat rychleji.
Jak je vidět na výše uvedeném příkladu, projekt Výmoly.cz pomáhá rozhýbat ledy. Má to smysl. Všem zúčastněným děkujeme za jejich pomoc.
[TZ 6.9.2017, Praha] – Již potřetí se nejhorší dírou v České republice stala pražská ulice U Seřadiště. Silničáři opravili již přes 34 % letos nahlášených výtluků. Projekt Výmoly.cz překročil hranici 7000 evidovaných úseků. Projekt nadace pojišťovny Generali Výmoly.cz vyhlásil výsledky již 7. ročníku ankety „Nejhorší silniční díra republiky“. „Letos získala nepopulární prvenství již potřetí ulice U Seřadiště v Praze. Toto prvenství získala již v letech 2014 a 2015. Současně je tato ulice ukázkou, že ne vždy mohou za stav vozovky silničáři, ale vše mohou komplikovat například majetkoprávní spory,“ komentuje výsledky letošní ankety Petr Čaník z Výmoly.cz. V anketě o „nejhorší díru v republice“ letos přišlo na web a aplikaci více než 118 tisíc hlasů.
„Letos motoristé upozornili na více než 1700 silničních úseků, které vyžadují opravu. Přes 34 % z nich se už přitom renovace dočkala,“ říká Jan Marek z pojišťovny Generali. Za sedm let celého trvání projektu nahlásili motoristé více než 7 tisíc silničních výmolů. Přes 42 % z nich je k dnešnímu dni opraveno. Nejvíce výmolů, které motoristé letos reportovali, se nachází na komunikacích Středočeského kraje.
Vyhlášením „největší silniční díry“ ale projekt Výmoly.cz nekončí. Motoristé mohou i nadále posílat silničářům informace o stavu silnic, které je trápí. Správci silnic projekt přitom sami aktivně sledují a snaží se na připomínky a upozornění motoristů co nejdříve reagovat. V druhé polovině roku projekt tradičně svou pozornost zaměřuje na aktivitu jednotlivých krajů, která vede k opravám silničních děr. Následně s koncem roku vyhodnocuje, jak byly jednotlivé kraje s opravami nahlášených problematických úseků úspěšné.
„Výmoly.cz nejsou místem, kde si na webu nebo přes aplikaci motoristé jen zoufají nad špatným stavem silnic. Cílem není ani konfrontace, ale propojení řidičské komunity se správci silnic. Tím si projekt získává naše sympatie,“ vysvětluje Štěpán Janda, vedoucí redakce Zelené vlny Českého rozhlasu. Výmoly.cz jdou dál a upozorňují na problémy samotné silničáře. „Urychlí se tak opravy rozbitých komunikací. Takovou aktivitu Zelená vlna plně podporuje. Proto jsme tradičním partnerem projektu od jeho počátků,“ dodává Janda.
NEJHORŠÍ VÝTLUKY 2017
Již potřetí si anticenu “Nejhorší silniční díra v republice” odnáší pražská ulice U Seřadiště. Z deseti nejhorších úseků jsou v současné chvíli dvě již opraveny a zbylých osm na renovaci čeká. Desítku nejhorších výtluků 2017 si můžete prohlédnout na videu.
„Hlavním cílem projektu Výmoly.cz je efektivní spolupráce mezi silničáři a řidiči. Naším cílem není kritizovat práci silničářů, ale pomocí efektivního komunikačního kanálu právě spojovat motoristy a správce silnic,“ připomíná Petr Čaník z projektu Výmoly.cz.
Právě přímost celého projektu oslovila BESIP, jehož prostřednictvím poskytlo pro letošní rok záštitu Ministerstvo dopravy. „Jednou z výhod, které u Výmoly.cz vidím, je měřitelnost a především viditelnost výsledků. Víme přesně, které úseky byly opraveny a jak se tím přispělo k bezpečnosti silničního provozu. Ta je pro nás samozřejmě klíčová a je to něco, na čem chceme společně s Výmoly.cz pracovat i do budoucna,“ říká Martin Farář, vedoucí BESIPu.
Do projektu je aktuálně zapojeno téměř 5 tisíc aktivních uživatelů z celé ČR a jejich počet nadále roste. Výmoly.cz navíc pomáhají předcházet značným škodám na vozidlech. „Pokud motoristé nemají havarijní pojištění, vjedou do označeného výmolu a své auto poškodí, musí opravu většinou hradit ze své vlastní kapsy. Průměrně taková ´srážka se silnicí´ přijde až na 40 tisíc korun,“ doplňuje Jan Marek z pojišťovny Generali.
Projekt Výmoly.cz už má na svém kontě i několik ocenění v rámci České ceny za PR a Internet Effectiveness Awards. Dále se probojoval na shortlist European Digital Awards v kategorii Inovace roku, European Excellence Awards a SABRE Awards EMEA.
TIP: JAK NA ŠKODU PO „SRÁŽCE SE SILNICÍ“
Pokud došlo k poškození vozidla kvůli vjetí do díry na silnici, existuje několik možností, jak situaci řešit:
1. Umožní-li to bezpečnost na komunikaci, vše (auto, výtluk a jeho okolí) je přímo na místě potřeba zdokumentovat (fotografie, videa, svědecké výpovědi). V případě nepojízdnosti auta doporučujeme kontaktovat asistenční službu vlastní pojišťovny.
2. Úhradu následků takové nehody lze žádat po vlastníkovi komunikace. U dálnic a silnic I. třídy je to stát. V případě silnic II. a III. třídy jsou to kraje, na jejichž území se rozbitý úsek silnice nachází. Místní komunikace vlastní obce.
3. Za škodu odpovídá vlastník komunikace mj. v případě, že řidič díru nebo výtluk na silnici nemohl předvídat nebo nebyly dostatečně označené (např. dopravní značkou „nerovnost vozovky“). Vlastníci komunikace, respektive její správci mívají uzavřeno pojištění odpovědnosti, ze kterého se škoda může hradit.
4. Každá situace se vždy posuzuje podle konkrétních okolností (dodržení předepsané rychlosti vs. stav vozovky atd.).
5. Neodškodní-li vlastník komunikace, rychlejším a jednodušším řešením je úhrada opravy z havarijního pojištění (zvlášť u škod, kde došlo k rozsáhlejšímu poškození než jen např. k proražení pneumatiky – u havarijního pojištění je totiž potřeba počítat ještě se spoluúčastí).
Cookies
Používáme cookies. Nastavte si jejich používání kliknutím na Nastavení. Pokud si myslíte, že je vše v pořádku, zvolte Přijmout vše.
Jak používáme cookies
Vyberte, jaké soubory cookie chcete přijmout. Vaše volba bude uložena po dobu jednoho roku.
Jak používáme cookies
Nezbytně nutné cookies Nezbytně nutné soubory cookies umožňují základní funkce webových stránek, jako je např. přihlášení uživatele a správa účtu. Jedná se o cookies potřebné pro běžný provoz webových stránek. Webové stránky nelze bez nezbytně nutných souborů cookie správně používat. Pro využití těchto cookies nepotřebujeme váš souhlas a ani je nemůžete odmítnout.