nejhorsi-dira

Česko hledá Nejhorší díru republiky (TZ, 12.4.2016)

Praha (12. dubna 2016) – Výmoly.cz za podpory nadace pojišťovny Generali a pod záštitou BESIPu vyhlašují 6. ročník motoristické ankety Nejhorší díra republiky. Hlasovat pro nejhorší výtluk na českých silnicích lze na www.vymoly.cz do 31. července 2016. Výmoly.cz jsou komunikačním kanálem mezi motoristy a silničáři. Prostřednictvím mobilních aplikací a portálu Výmoly.cz pomáhají motoristé silničářům monitorovat stav českých silnic a upozorňují na výtluky či celé úseky, které je po zimě potřeba opravit. Data od motoristů předává systém přímo odpovědným silničářům. Díky jejich aktivnímu přístupu se za dobu trvání projektu podařilo opravit téměř polovinu z 6 tisíc nahlášených výtluků. V minulém roce jich bylo nejvíce opraveno v Praze, která jako Nejaktivnější kraj loňského roku získá dar 100 tisíc korun od nadace pojišťovny Generali. Motoristé mohou letos kromě výmolů nově upozorňovat také na nepřehledné železniční přejezdy a nebezpečná místa na silnicích.

Ministerstvo dopravy, jehož oddělení BESIP podpořilo projekt záštitou, má letos na opravy silnic připravené rekordní částky. „Na opravy dálnic a silnic prvních tříd jsme vyčlenili deset miliard korun a k tomu jsme krajům na silnice druhých a třetích tříd poskytli ještě tři miliardy korun. To výrazně pomůže tomu, aby řidiči jezdili po bezpečných silnicích,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Deset miliard pokryje přes sto kilometrů dálnic a silnic prvních tříd, na dvou stovkách různých úseků napříč republikou. Ministr zároveň tlačí na firmy, aby kritická místa letos opravovaly rychle: v režimu čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu.

NEJAKTIVNĚJŠÍ KRAJ ZA LOŇSKÝ ROK

Nejaktivnějším krajem loňského roku, který nejlépe pracoval s daty motoristů, se stalo hlavní město Praha. „Silničáři z metropole opravili nejvíce nahlášených silničních úseků. Symbolickým oceněním jejich práce bude finanční dar ve výši sto tisíc korun,“ popisuje Renata Werliková, členka správní rady nadace pojišťovny Generali.

„Velmi oceňuji, že se díky tomuto projektu vede komunikace s řidiči, kteří dávají cenné podněty. Získat takové ocenění je pochopitelně příjemné, zároveň je to však i známkou toho, jak obrovsky zatížené jsou pražské silnice. Nejezdí po nich jen Pražané, ale významně se podílí i tranzitní doprava. Proto je tak důležité, aby se podařilo co nejdříve dokončit Pražský i Městský okruh, a dopravě v Praze ulevit,“ říká náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

SPOLUPRÁCE MOTORISTŮ A SILNIČÁŘŮ

„Téměř polovina všech výtluků, které motoristé od spuštění portálu Výmoly.cz nahlásili, je k dnešnímu dni opravena,“ upřesňuje Petr Čaník z Výmoly.cz. To je podle něj nejlepší vizitka funkčnosti projektu. „Jen loni přidali motoristé dva tisíce úseků, které budou potřebovat návštěvu silničářů. Ještě jsme letos ani pořádně nezačali a řada z nich je již opravena,“ doplňuje Petr Čaník.

NOVĚ ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZDY A NEBEZPEČNÉ ÚSEKY

Výmoly.cz obohatí letos několik novinek. „Motoristé dostanou možnost upozorňovat na nepřehledné železniční přejezdy. Stejně tak budou moc hlásit nebezpečné silniční úseky. Těmi nejhoršími z pohledu řidičů se budou následně zabývat odborníci v rámci Dopravních snídaní s Besipem,“ doplňuje Petr Čaník z Výmoly.cz.

Nové funkcionality budou v první fázi dostupné pouze na portálu Výmoly.cz. V nové verzi mobilních aplikací pro Android a iOS se objeví do konce května letošního roku.

Obcím je určena další novinka. Na své internetové stránky si mohou pomocí jednoduchého odkazu umístit mapu obce napojenou na data projektu Výmoly.cz. Obyvatelům i veřejné správě tak mohou nabídnout nový komunikační kanál, jehož prostřednictvím mohou monitorovat stav silnic v obci a jejím okolí.

SPOLUPRÁCE MOTORISTŮ A SILNIČÁŘŮ

Právě spolupráce se silničáři, nikoli útoky na jejich práci, patří mezi hlavní cíle projektu. „Na Výmoly.cz máme od správců cest vesměs pozitivní reakce. Velice si vážíme toho, že projekt berou vážně a těší nás, že je pro ně přínosem,“ říká členka správní rady nadace pojišťovny Generali Renata Werliková.

„Na projektu oceňujeme komunikaci mezi řidiči a silničáři, která zrychluje opravu poničených silnic. Na podobném principu funguje i projekt tisíců dobrovolných Dopravních zpravodajů Zelené vlny, kteří pomáhají aktuálnosti našeho dopravního zpravodajství,“ vysvětluje Jan Říha, vedoucí Zelené vlny Radiožurnálu, která je mediálním partnerem projektu Výmoly.cz.

LETOŠNÍ FAVORITÉ

A největší letošní favorité a favoritky, tedy výmoly, výtluky a díry nominované řidiči do soutěže o Nejhorší díru republiky? Staří dobří známí. O třetí prvenství v řadě bude jistě usilovat úsek ulice U Seřadiště v Praze 10, který dominoval v posledních dvou ročnících ankety. Jeho opravu dlouhodobě brzdí majetkoprávní vztahy. Dalším favoritem je silnice u obce Okřešice na Třebíčsku, která v minulosti anketu jednou vyhrála.

MOTIVACE KRAJŮ I MOTORISTŮ

Výmoly.cz každoročně oceňují také nejaktivnější „výmoláře“, tedy uživatele portálu, kteří přispívají k jeho obohacení, a samozřejmě i silničáře, kteří se umějí postarat o opravu zdokumentovaných poškození na vozovkách. Nejaktivnější kraj, který opraví největší počet nahlášených výtluků, obdrží dar od nadace pojišťovny Generali v hodnotě 100 tisíc korun.

OCENĚNÍ

Projekt Výmoly.cz vyhrál Grand Prix Internet Effectiveness Award, získal čtyři ocenění v rámci České ceny za PR. Dále se umístil na shortlistu European Digital Communication Awards v kategorii Inovace roku, nechyběl na shortlistu European Excellence Awards či SABRE Awards EMEA.

NAHLÁŠENÉ A OPRAVENÉ VÝMOLY V ROCE 2015

Kraj Výtluky Opraveno Poměr
Hlavní město Praha 611 154 25 %
Středočeský kraj 478 149 31 %
Liberecký kraj 188 89 47 %
Jihočeský kraj 204 81 40 %
Kraj Vysočina 107 63 59 %
Moravskoslezský kraj 77 40 52 %
Ostatní kraje 202 58 29 %
Celkem 1867 634 34 %

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>