Nejaktivnější výmoláři měsíce 2019

I v letošním roce se v dalším ročníku soutěže o nejaktivnějšího výmoláře zapojuje mnoho motoristů jak stálých tak i těch nových, kterým není lhostejný stav českých silnic a dálnic. Pomáhají nám monitorovat stav českých pozemních komunikací a snaží se tak upozornit na úseky, které by potřebovaly opravit. Jsme rádi, že projekt Výmoly.cz je stále oblíbený, pomáhá a dává smysl.

Nejaktivnější výmoláři v měsících květen-září 2019

Kdo nahlásil na portálu Výmoly.cz v jednotlivých měsících nejvíce výtluků a děr a tím získává peněžitou cenu ve výši 500 Kč?

  • Tom M. – získává cenu za měsíc květen 2019,
  • kamionak davidek – vyhrává za měsíc červen 2019,
  • Michaela Šimonová  – získává cenu výmolář měsíce za červenec 2019,
  • Tom M. – nahlásil nejvíce výmolů v měsíci srpnu 2019,
  • uživatel P.Š. – byl nejaktivnějším výmolářem v měsíci září 2019

Gratulujeme všem výhercům. Zapojte se i vy a nenechávejte si pro sebe informace, které mohou pomoci nám všem. Vaše nahlášené výmoly a výtluky postupujeme dále do těch správných rukou. A správci silnic je následně opravují. Nebuďme lhostejní ke svému okolí. Odměnou nám budou bezpečnější silnice. A možná se na vás usměje štěstí a příští peněžitá odměna poputuje právě k vám.

V Kopřivnici bude testována nová technologie na opravy výtluků. Město dává příležitost inovacím

[Tisková zpráva ze dne 20.06.2019, Kopřivnice] Ve čtvrtek 27. června 2019 bude v Kopřivnici představena nová patentovaná technologie na opravu výtluků vyvinutá v České republice ve spolupráci s Akademií věd ČR. Odborné veřejnosti bude představena nová mikrovlnná technologie nejen po technické stránce, proběhne rovněž ukázka jejího použití přímo v reálném provozu na silnici. V Kopřivnici pak bude technologie testována v souběžném provozu se současnou technologií.

Prezentace mikrovlnné technologie na opravu silnic

Na prezentaci mikrovlnné technologie oprav silnic se do Kopřivnice sjede odborná veřejnost. Prezentace nové patentované technologie na opravu výmolů proběhne včetně ukázky v reálném provozu na úseku silnice s výtluky, který zástupci města Kopřivnice a společnosti Slumeko vybrali. Odborné veřejnosti budou představeny principy nové patentované technologie, zaškolen bude zároveň i realizační tým. Přístroj bude následně poskytnut společnosti Slumeko, která jej bude na území města Kopřivnice používat souběžně se současnou technologií a bude dle stanovené metodologie provádět srovnávací testování.

“Technologie bude testována souběžně s provozem současných metod oprav silnic, aby mohlo dojít ke srovnání obou technologií v reálném provozu i ke srovnání finanční nákladnosti těchto oprav,” upřesnil Adam Hanus, místostarosta města Kopřivnice.

Město Kopřivnice dává prostor pro testování inovací

Prezentace je součástí širší dohody mezi městem Kopřivnice, společností Slumeko a Futtec umožňující otestovat v reálném provozu fungování nové mikrovlnné technologie.

Kopřivnice je město, které otevírá dveře inovacím. Dává prostor k otestování nových inovativních řešení v reálném provozu. Město poskytlo prostor tuto technologii otestovat na svých silnicích, aby se ukázalo, zda je toto řešení konkurenceschopné a jak je nebo není ekonomicky efektivní a pro město do budoucna výhodné. Nová technologie bude v následujících měsících používána souběžně s tou stávající a bude vytvořena metodologie pro jejich srovnání a testování.

“Jako město jsme otevřeni inovacím. Momentálně nevíme, jestli se prezentovaná technologie ukáže jako dobrá nebo špatná. Přesně z toho důvodu jsme se rozhodli poskytnou pro toto testování a srovnání prostor. Vidíme okolo sebe, že v Česku vzniká velká řada nových technologií, ale týmy, které je vyvíjí, často nemají jak a kde tyto inovace otestovat v reálném provozu. Přejeme si, aby měly i díky městu Kopřivnice příležitost tyto novinky dále zlepšovat a vyvíjet pro budoucnost. Jsme moc rádi, že můžeme dát příležitost právě české firmě a toto je náš vklad do těchto inovací,” upřesnil Adam Hanus, místostarosta města Kopřivnice.

“Dlouhodobě se v projektu Výmoly.cz vyhýbáme podpoře jakékoli značky nebo techniky oprav silnic. Nápad testování a přímého srovnání nových a starých metod pomocí účinné metodologie se nám však líbí a tuto aktivitu podporujeme. Pro mnoho firem je komplikované vyzkoušet a otestovat inovace v praxi a zjistit reálnou ekonomickou náročnost jejich provozu. Proto vítáme vznik metodologie, která pomůže srovnat stávající a nové způsoby oprav silnic a posunout tak vývoj vpřed,” uvedl Petr Čaník, zakladatel Výmoly.cz, projektu monitorujícího stav silnic za pomoci řidičů.

Pro prezentaci technologie bude následovat stanovení přesné metodiky testování, která pomůže novou technologii ověřit v běžném provozu a stanovit ekonomický efekt jejího používání.

“Jsme této cestě otevřeni. Sami při opravách komunikací aktivně vyhledáváme možnosti využívání efektivnějších technologií, produktů nebo procesů. Rádi proto tvůrcům nové technologie předáme reálné podněty, jak se nám bude s technologií pracovat přímo na silnicích – ve srovnání s technologiemi a zařízeními, které používáme v současné době,” řekl Vladimír Pustka, jednatel společnosti Slumeko.

“Jsme velice rádi, že nové zařízení, které společnost FUTTEC vyvinula, nyní máme možnost uplatnit přímo při opravě výtluků na silnicích. Očekáváme, že dostaneme cennou zpětnou vazbu a podněty z praxe, díky kterým budeme tuto technologii moci dále zlepšovat. Na základě možné budoucí spolupráce s městem naši technologii nabídneme městu k dalšímu používání,” upřesnil Martin Vejsada ze společnosti Maverix Innovation, která získala výhradní obchodní zastoupení pro mikrovlnnou technologii Futtec.

Stav silnic v Česku je kritický

Jak si stojí stav silnic v Česku demonstruje výroční zpráva NKÚ, podle jejíž statistik je více než 50 % všech silnic II. a III. tříd u sledovaných krajů v Česku v havarijním nebo nevyhovujícím stavu. Situaci potvrzuje také hodnotící zpráva Světového ekonomického fóra World Economic Forum, v níž se Česká republika v položce kvality silniční sítě ocitá až na 74. místě ze 137 sledovaných zemí světa. Česko v tomto ohledu předběhly i země jako Mexiko, Turecko, Namibie nebo Rwanda či Irán.

Kvalita silnic v ČeskuZdroj: Výroční zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu 2018

Termín prezentace a kontakt

Zájemci z řad veřejnosti se mohou na testování technologie přijít podívat ve čtvrtek 27. června 2019 dopoledne. Testování proběhne v Kopřivnici na ul. Štefánikova mezi supermarketem Kaufland a Minipivovarem Polivar. Samotná prezentace proběhne od 8:30 hodin v prostorách Polivaru.

Svou účast prosím potvrďte na info@vymoly.cz nebo na tel. č. 703 39 27 37.

O městě Kopřivnice

Město Kopřivnice je město s přibližně 22 tisíci obyvatel ležící v Moravskoslezském kraji v tzv. Lašské bráně Beskyd. Známé je zejména pro svou automobilovou historii. Město v současné době stojí před rozsáhlou revitalizací svého centra (www.koprstavi.cz), stavbou nového muzea a dalšími velkými investičními projekty. Také z tohoto důvodu otevírá prostor příchodu zajímavých inovativních projektů. Více na www.koprivnice.cz.

O společnosti Slumeko

Společnost SLUMEKO byla založena Městem Kopřivnice jako obchodní společnost. Provádí údržbu a opravy místních komunikací, včetně dopravního značení, kanalizace, péče o veřejné osvětlení a městský mobiliář. Zajišťuje mimo jiné také péči o veřejnou zeleň, svoz, separování a likvidaci odpadů a další služby pro město i místní firmy a obyvatele. Působí na území města Kopřivnice, místních částí i okolních obcí. Více na www.slumeko.cz.

O projektu Výmoly.cz

Projekt Výmoly.cz pomáhá již od roku 2010 monitorovat aktuální stav silnic. Podporuje komunikaci mezi řidiči a silničáři. Výsledkem je spolupráce, která pomáhá situaci měnit. Díky projektu vzniká zajímavý informační a fotografický časosběr, který unikátním způsobem ukazuje na historii jednotlivých výtluků a jejich oprav. Projekt získal prestižní ocenění v České republice i ve světě. Více na www.vymoly.cz.

O technologii Futtec

Společnost Futtec vyvinula unikátní systém a zařízení na opravy výtluků na silnicích. Technologie vznikla ve spolupráci s Ústavem chemických procesů Akademie věd ČR. Je určena k trvalým opravám výtluků a poruch asfaltových povrchů na pozemních komunikacích, cyklostezkách a dalších asfaltových plochách. Funguje na principu ohřevu asfaltových směsí pomocí mikrovlnné technologie, která zajišťuje hloubkový ohřev opravovaného místa bez degradace směsi, což zaručuje vysokou pevnost a životnost opraveného místa. Technologie může být používána celoročně. jako jedna z mála českých společností se společnost stala úspěšným žadatelem v rámci dotačního titulu EU HORIZON 2020 SME Instrument ve fázi 1 a v rámci fáze 2 získala pečeť kvality SEAL OF EXCELLENCE.

Startuje 9. ročník ankety Nejhorší díra republiky

Dnes, 6. května 2019 odstartoval v pořadí již 9. ročník ankety o Největší díru republiky. Zároveň také byla vyhlášena cena Nejaktivnější kraj za rok 2018 – nejvíce nahlášených výmolů loňský rok opravil Jihomoravský kraj.

Startuje 9. ročník ankety Nejhorší díra republiky

Výmoly.cz a nadace pojišťovny Generali vyhlašují již 9. ročník motoristické ankety Nejhorší díra republiky. Prostřednictvím portálu Výmoly.cz pomáhají motoristé silničářům monitorovat stav českých silnic. Upozorňují na výtluky či celé úseky, které je potřeba opravit.

Data od veřejnosti v rámci projektu Výmoly.cz putují přímo k odpovědným silničářům. Díky jejich aktivnímu přístupu se dosud podařilo opravit téměř polovinu z více než 7 800 nahlášených výtluků. V pondělí 6. května 2019 vyhlásili zástupci portálu Výmoly.cz a nadace pojišťovny Generali vítěze ankety v kategorii o Nejaktivnější kraj. Tím se za rok 2018 stal Jihomoravský kraj, kde bylo v loňském roce opraveno nejvíce nahlášených výtluků. Ocenění bude zástupcům kraje předáno v průběhu měsíce května.

Zároveň dnešním dnem oficiálně odstartoval 9. ročník ankety Nejhorší díra republiky. Veřejnost tak na webové stránce www.vymoly.cz může nejen hlásit výtluky, ale také hlasovat pro ty nejhorší úseky nebo konkrétní díry na vozovce. Hlasování veřejnosti probíhá až do 31. července 2019.

Stav silniční sítě v ČR je alarmující

Výroční zpráva NKÚ upozorňuje na alarmující stav kvality českých silnic. Podle zveřejněných statistik je více než 50 % všech silnic II. a III. tříd v hodnocených krajích v havarijním nebo nevyhovujícím stavu. Dle zprávy NKÚ spočívá hlavní problém v neefektivních procesech a nedostatečné legislativě.

Tuto situaci potvrzuje také hodnotící zpráva Světového ekonomického fóra (World Economic Forum). V té se Česká republika ocitá v položce kvality silniční sítě na nechválihodném 74. místě ze 137 sledovaných zemí světa. Před námi jsou země jako Irán, Mexiko, Turecko, Namibie nebo Rwanda.

Kvalita silnic II. a III. třídy ve vybraných krajích

Kvalita silnic II.a III. třídy v ČR

Sledované kraje: Plzeňský kraj /PLZ/, Liberecký kraj /LIB/, Středočeský kraj /STČ/, Olomoucký kraj /OL/ a Královéhradecký kraj /KH/.

Zdroj: Výroční zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu 2018

Důraz na inovace

“V letošním roce bude jedním z cílů projektu Výmoly.cz více otevřít diskuzi na téma inovací v souvislosti s kvalitou silnic. Těší nás, že se v roce 2019 například město Kopřivnice stane jedním z pilotních měst, které se v České republice inovacím otevírají a rozhodlo se poskytnout prostor k testování inovací na území města,” představuje plány pro letošní rok Petr Čaník.

Ministerstvo dopravy, jehož oddělení BESIP podpořilo projekt záštitou, má i letos na opravy silnic připravené finanční zdroje. „Aktivita krajů, které na podněty reagují a snaží se nejnebezpečnější vady na vozovce opravit, ukazuje, že projekt Výmoly.cz odvádí dobrou práci. Vidíme jasně měřitelné výsledky na základě informací přímo od řidičů. Bezpečná infrastruktura je klíčovým prvkem, který bychom neměli zanedbávat ani na silnicích nižších tříd,“ řekl vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.

Škody na autech v milionech

V důsledku silničních výtluků vznikají také škody na vozidlech. Jen pojišťovna Generali jich řeší ročně stovky. „Průměrná škoda na autě se po takovém střetu s vozovkou pohybuje kolem čtyřiceti tisíc korun,“ upřesňuje tiskový mluvčí pojišťovny Generali Jan Marek, a dodává: „Typicky se jedná o kombinaci více poškození – od proražených pneumatik, zničených disků kol, přes poškozené části podvozku až po těžší případy hnutých karoserií anebo prasklých čelních skel.“

Nahlášené a opravené výmoly v roce 2018

Nahlášené a opravené výmoly 2018

Spolupráce motoristů a silničářů

„Těší nás, že se správci silnic věnují velké části výtluků nahlášených motoristy na portál Výmoly.cz. Celková opravenost výtluků nově nahlášených v loňském roce dosáhla 40 %. A za celé období působení našeho projektu evidujeme opravenost u téměř poloviny všech nahlášených výtluků,“ komentuje opravy Petr Čaník, autor projektu Výmoly.cz. „To je podle mě nejlepší vizitka funkčnosti našich aktivit,“ doplňuje Petr Čaník.

Právě spolupráce se silničáři, nikoli útoky na jejich práci, patří mezi hlavní cíle projektu. „Ceníme si tohoi, že je projekt Výmoly.cz řadou správců silnic vnímán pozitivně. Za 9 let fungování projektu můžeme konstatovat, že projekt srozumitelným a funkčním způsobem zapojuje řidiče do sledování stavu silnic a umožňuje jim upozornit na ty úseky, které je trápí nejvíce. Řečeno zjednodušeně – možnost ovlivnit dění kolem sebe mají doslova ve svých rukou,“ říká Jan Marek, tiskový mluvčí pojišťovny Generali.

„Pilířem projektu jsou postřehy od samotných řidičů. Hlášení jsou předávána silničářům. Toto propojení oceňujeme. Funguje na podobném principu, jakým se dobrovolní Zpravodajové Zelené vlny coby nedocenitelný informační zdroj přímo podílejí na přípravě našeho spolehlivého dopravního zpravodajství,“ vysvětluje Štěpán Janda, vedoucí Zelené vlny Radiožurnálu, která je mediálním partnerem projektu Výmoly.cz.

Jak na škodu po „srážce se silnicí“

Pokud došlo k poškození vozidla kvůli vjetí do díry na silnici, existuje několik možností, jak situaci řešit:

  1. Umožní-li to bezpečnost na komunikaci, vše (auto, výtluk a jeho okolí) je přímo na místě potřeba zdokumentovat (fotografie, videa, svědecké výpovědi). V případě nepojízdnosti auta doporučujeme kontaktovat asistenční službu vlastní pojišťovny.
  2. Úhradu následků takové nehody lze žádat po vlastníkovi komunikace. U dálnic a silnic I. třídy je to stát. V případě silnic II. a III. třídy jsou to kraje, na jejichž území se rozbitý úsek silnice nachází. Místní komunikace vlastní obce.
  3. Za škodu odpovídá vlastník komunikace mj. v případě, že řidič díru nebo výtluk na silnici nemohl předvídat nebo nebyly dostatečně označené (např. dopravní značkou „nerovnost vozovky“). Vlastníci komunikace, respektive její správci mívají uzavřeno pojištění odpovědnosti, ze kterého se škoda může hradit.
  4. Každá situace se vždy posuzuje podle konkrétních okolností (dodržení předepsané rychlosti vs. stav vozovky atd.).
  5. Neodškodní-li vlastník komunikace, rychlejším a jednodušším řešením je úhrada opravy z havarijního pojištění (zvlášť u škod, kde došlo k rozsáhlejšímu poškození než jen např. k proražení pneumatiky – u havarijního pojištění je totiž potřeba počítat ještě se spoluúčastí).

Odměňujeme nejaktivnější „výmoláře“ za rok 2018

Rok se s rokem sešel a my s radostí opět oceňujeme nejaktivnější výmolaře roku minulého. Kdo že to tedy v roce 2018 nejvíce podporoval svou aktivitou projekt Výmoly.cz?

Soutěž o nejaktivnějšího výmoláře probíhala od 16. dubna do 31. prosince 2018. Děkujeme všem řidičům, motoristům, jezdcům, chodcům, zkrátka všem, kteří se zapojili do monitorování stavu našich pozemních komunikací, protože jim není lhostejný jejich stav. Tím totiž velkou měrou přispěli k opravám těchto úseků. Dlouhodobě totiž naše statistiky říkají, že téměř polovina všech náhlášených výtluků se dočká opravy již v roce, ve kterém byly nahlášeny.

V roce 2018 byli nejpilnějšími přispěvateli tito řidiči:

Nejaktivnější výmoláři roku 2018 (celoroční soutěž)

  • 1. místo –  Tom M. (4265 bodů) – vyhrává 3.000 Kč
  • 2. místo –  kamionak Davidek (1500 bodů) – vyhrává 2.000 Kč
  • 3. místo –  David H (967 bodů)- vyhrává 1.000 Kč

Nejaktivnější výmoláři z řad Zpravodajů Zelené vlny roku 2018 (celoroční soutěž)

  • 1. místo – Tomáš M. – vyhrává 1.000 Kč

Všem vítězům gratulujeme a děkujeme za aktivní podporu projektu Výmoly.cz.

Projekt Výmoly.cz vyhlásily nejhorší díry na českých silnicích v roce 2018

[TZ 13.11.2018, Praha] – Nejhorší silniční úsek 2018 označila veřejnost na Blanensku. Silničáři opravili už bezmála 40% letos nahlášených výtluků. „Srážka se silnicí“ v průměru přijde na 40 tisíc Kč, škody porostou. Projekt pojišťovny Generali Výmoly.cz dnes vyhlásil výsledky již 8. ročníku ankety „Nejhorší díra republiky“. „Letošní ročník přináší úplně nového vítěze, i když jde mezi motoristy o notoricky známý úsek. Jako nejhorší byla označena silnice v obci Lhota Rapotina na Blanensku. Dobrou zprávou nicméně je, že náš projekt pomohl k tomu, že se výmoly v problematické části komunikace podařilo opravit,“ komentuje výsledky letošní ankety Petr Čaník z Výmoly.cz.

Úsek v obci Lhota Rapotina nahlásili motoristé na Výmoly.cz už v roce 2013 s výmluvným komentářem: Dva výmoly podobné spíše výkopu! Přes celou silnici a neustále se zvětšuje. Na jaře 2018 byl úsek provizorně opraven. Stejně tak nyní na podzim. I přes opakované dočasné opravy hlasující rozhodli o tom, že si silnice zaslouží prvenství v anketě o nejhorší výmol roku. V anketě o “nejhorší díru v republice” přitom letos přišlo přes web a aplikaci téměř 100 tisíc hlasů.

Je vidět, že o této silnici silničáři vědí a snaží se dělat maximum pro sjízdnost tohoto úseku. Jsme přesto přesvědčeni, že v letošní anketě o Největší díru v republice si tento úsek prvenství zaslouží, protože obecně jsou silnice v této turisticky vyhledávané oblasti Moravského krasu ve špatném stavu. Silnice u Lhoty Rapotina je jen jeden z mnoha poškozených úseků,“ vysvětluje Petr Čaník.

Výtluky přibývají i mizí

Během ročníku 2018 upozornili motoristé na téměř tisíc silničních úseků, které vyžadují opravu. Přes 38 % z nich se už přitom renovace dočkala. Proti loňským 34 % jde o pozitivní navýšení,“ říká Jan Marek z pojišťovny Generali. Za osm let celého trvání projektu nahlásili motoristé přes 7600 silničních výmolů. Více než 45 % z nich je k dnešnímu dni opraveno.
Nejvíce výmolů, které motoristy letos trápí a které reportovali, se nachází na komunikacích Středočeského kraje.

Vyhlášením „největší silniční díry“ ale projekt Výmoly.cz nekončí. Motoristé mohou i nadále posílat silničářům informace o stavu silnic, které je trápí. Správci silnic projekt přitom sami aktivně sledují a snaží se na připomínky a upozornění motoristů co nejdříve reagovat.
V druhé polovině roku projekt tradičně svou pozornost zaměřuje na aktivitu jednotlivých krajů, která vede k opravám silničních děr. Následně s koncem roku vyhodnocuje, jak byly jednotlivé kraje s opravami nahlášených problematických úseků úspěšné.

Výmoly.cz nejsou místem, kde si na webu nebo přes aplikaci motoristé jen zoufají nad špatným stavem silnic. Cílem není ani konfrontace, ale propojení řidičské komunity se správci silnic. Tím si projekt získává naše sympatie,“ vysvětluje Štěpán Janda, vedoucí redakce Zelené vlny Českého rozhlasu. Výmoly.cz jdou dál a upozorňují na problémy samotné silničáře. „Urychlí se tak opravy rozbitých komunikací. Takovou aktivitu Zelená vlna plně podporuje. Proto jsme tradičním partnerem projektu od jeho počátků,“ dodává Janda.

Nejhorší výtluky 2018

Z deseti nejhorších úseků je v současné chvíli polovina opravena, zbylé na nápravu stavu ještě čekají. Desítku nejhorších výtluků si můžete prohlédnout na videu.

Pořadí Obec Úsek Okres Kraj Stav
1. Lhota Rapotina CZ1411 Blansko Jihomoravský Opraveno
2. Charvatce CZ5011 Ml. Boleslav Středočeský Neopraveno
3. Šilheřovice CZ3124 Opava Moravskoslezský Neopraveno
4. Zábřeh CZ4813 Šumperk Olomoucký Neopraveno
5. Semily CZ1338 Semily Liberecký Opraveno

Spolupráce silničářů a motoristů

Hlavním cílem projektu Výmoly.cz je efektivní spolupráce mezi silničáři a řidiči. Našim cílem není kritizovat práci silničářů, ale pomocí efektivního komunikačního kanálu právě spojovat motoristy a správce silnic,“ připomíná Petr Čaník z projektu Výmoly.cz.
Právě přímost celého projektu oslovila BESIP, jehož prostřednictvím poskytlo pro letošní rok záštitu Ministerstvo dopravy.

Do projektu je aktuálně zapojeno přes pět tisíc aktivních uživatelů z celé ČR a jejich počet nadále roste. Výmoly.cz navíc pomáhají předcházet značným škodám na vozidlech. „Pokud motoristé nemají havarijní pojištění, vjedou do označeného výmolu a své auto poškodí, musí opravu většinou hradit ze své vlastní kapsy. Průměrně taková ´srážka se silnicí´ přijde až na 40 tisíc korun. S tím, jak přibývá čidel, senzorů a elektronických pomocníků v autech, očekáváme, že výše škody poroste,“ doplňuje Jan Marek z pojišťovny Generali.

Výsledky 8. ročníku ankety „Nejhorší silniční díra republiky“

1. CZ1411, Lhota Rapotina

2. CZ5011, Charvatce

3. CZ3124, Šilheřovice, silnice Dolina

4. CZ4813, Zábřeh, silnice Lesnická

5. CZ1338, Semily, silnice Nádražní

6. CZ1515, Zápy, silnice Kabelín

7. CZ447, Mírová pod Kozákovem, silnice Sekerkovy Loučky

8. CZ3611, Praha, ulice Jeremiášova

9. CZ6584, Praha, silnice Nad Václavkou 

10. CZ3156, Přezletice, silnice Veleňská 

Jak na škodu po „srážce se silnicí“

Pokud došlo k poškození vozidla kvůli vjetí do díry na silnici, existuje několik možností, jak situaci řešit:

    1. Umožní-li to bezpečnost na komunikaci, vše (auto, výtluk a jeho okolí) je přímo na místě potřeba zdokumentovat (fotografie, videa, svědecké výpovědi). V případě nepojízdnosti auta doporučujeme kontaktovat asistenční službu vlastní pojišťovny.
    2. Úhradu následků takové nehody lze žádat po vlastníkovi komunikace. U dálnic a silnic I. třídy je to stát. V případě silnic II. a III. třídy jsou to kraje, na jejichž území se rozbitý úsek silnice nachází. Místní komunikace vlastní obce.
    3. Za škodu odpovídá vlastník komunikace mj. v případě, že řidič díru nebo výtluk na silnici nemohl předvídat nebo nebyly dostatečně označené (např. dopravní značkou „nerovnost vozovky“). Vlastníci komunikace, respektive její správci mívají uzavřeno pojištění odpovědnosti, ze kterého se škoda může hradit.
    4. Každá situace se vždy posuzuje podle konkrétních okolností (dodržení předepsané rychlosti vs. stav vozovky atd.).
    5. Neodškodní-li vlastník komunikace, rychlejším a jednodušším řešením je úhrada opravy z havarijního pojištění (zvlášť u škod, kde došlo k rozsáhlejšímu poškození než jen např. k proražení pneumatiky – u havarijního pojištění je totiž potřeba počítat ještě se spoluúčastí).

Projekt Výmoly.cz už má na svém kontě i několik ocenění v rámci České ceny za PR a Internet Effectiveness Awards. Dále se probojoval na shortlist European Digital Awards v kategorii Inovace roku, European Excellence Awards a SABRE Awards EMEA.

Poznámka pro editory

Pojišťovna Generali patří s tržním podílem 6,9 % a předepsaným pojistným překračujícím 8,5 miliardy Kč (k 31. 12. 2017 dle metodiky ČAP) mezi pět největších českých pojišťoven. Kromě individuálního pojištění nabízí pojistná řešení pro malé, střední a velké firmy v oblasti podnikatelských, průmyslových, technických a zemědělských rizik.

Generali Pojišťovna a.s. je součástí skupiny Generali, nezávislé italské finanční skupiny se silnou mezinárodní působností, která vznikla v roce 1831. Skupina Generali patří mezi přední světové pojišťovny s předepsaným pojistným přes 68 miliard euro v roce 2017. Ve více než 60 zemích světa zaměstnává 71 tisíc odborníků, kteří spravují účty 57 milionům klientů. Skupina Generali zaujímá vedoucí postavení na trzích západní Evropy. Stále významnější pozici získává v regionu střední a východní Evropy a také v Asii. V roce 2017 hodnocení společnosti Corporate Knights zařadilo skupinu Generali mezi světové společnosti, které nejvíce dbají o trvale udržitelný rozvoj.

V Rakousku, v regionu střední a východní Evropy a v Rusku působí skupina Generali prostřednictvím poboček ve 12 zemích a patří mezi tři největší pojistitele v regionu.

Podzimní nejaktivnější výmoláři v měsíci říjnu

Anketa „Nejhorší díra v České republice 2018″ již svého „výherce“ zná, nejaktivnější výmoláře oceňujeme ale dále až do konce roku. A kdopak nahlásil na portálu Výmoly.cz nejvíce výmolů a výtluků, které hyzdí české silnice, v letošních podzimních teplých dnech? Který výmolář byl při monitorování českých silnic nejaktivnějším v měsíci říjnu?

Výmoláři měsíce říjen 2018

V měsíci říjnu se stávají nejaktivnějšími výmoláři portálu Výmoly.cz uživatelé:

1. místo: David H. – získává cenu ve výši 500 Kč
2. místo: Z.Š. – získává cenu ve výši 500 Kč
3. místo: Kamionak Davidek – získává cenu ve výši 500 Kč

Nejaktivnějším výmolářům gratulujeme. Zapojte se i vy. Pomáhejte dobré věci. Vaše nahlášené výmoly a výtluky se dostanou do těch správných rukou a budou postupně opraveny. A vy, kromě dobrého pocitu, že budeme jezdit po bezpečnějších silnicích, můžete každý měsíc vyhrát hodnotné ceny.

I díky projektu Výmoly.cz se hýbou ledy. Trojnásobný vítěz soutěže „Nejhorší díra v Česku“ se začne opravovat

Ulici U Seřadiště se blýská na lepší časy. Pro věrné příznivce projektu Výmoly.cz je vršovická ulice U Seřadiště známým pojmem. Nutno dodat, že držitel prvenství v anketě „Nejhorší díra v České republice“ v letech 2014, 2015 a 2017 – vršovická ulice U Seřadiště, se roky potýkala s majetkoprávními problémy a to byl největší důvod, proč se nedařilo ji opravit již dříve. Nyní ji čeká rozsáhlá provizorní oprava.

Konec listopadu 2018 se bude slavit

V pondělí 29. října se ulice i řidiči konečně dočkali dne, kdy se na komunikaci objevili pracovníci TSK se svými stroji. Pokud vše půjde podle plánů, pak se dříve nejrychlejší spojka městských částí Michle a Vršovice dočká nového povrchu již koncem listopadu 2018. Po úspěšném vyřešení majetkoprávních vztahů pozemků mezi úředníky magistrátu, Prahy 10 a majitelem autocentra tak ulici čeká taktéž rekonstrukce vodovodního řadu, kanalizace a výměna poduličních sítí. Ulice se zbaví nehezkých výmolů a výtluků.

Projekt Výmoly.cz sice ztratí adepta na vítěze soutěže. V tomto případě je to však ztráta příjemná, protože zajištění bezpečnější komunikace a tím i pohodlnější cestování po našich silnicích je hlavním cílem tohoto projektu.

Na to, jak se stav vozovky v ulici U Seřadiště v Praze 10 vyvíjel v průběhu času a očima řidičů se můžete podívat na detailu úseku na portále Výmoly.cz.

Hlaste výtluky na portál Výmoly.cz. Má to smysl

Nebuďte lhostejní ke svému okolí. Pomáhejte monitorovat stav našich pozemních komunikací na území České republiky. Tak se o problémech i na těch nejzapadlejších silnicích dozví i ti nejzasvěcenější a když vše dobře půjde, silnice se budou opravovat rychleji.

Jak je vidět na výše uvedeném příkladu, projekt Výmoly.cz pomáhá rozhýbat ledy. Má to smysl. Všem zúčastněným děkujeme za jejich pomoc.

Kolo s pružinovým odpružením

Nerovnosti, výmoly či díry na silnicích nejsou příjemnou, natož pak bezpečnou záležitostí. Na straně druhé se s nimi potkáváme dnes a denně. Proto ani není divu, že lidé přemýšlí a vymýšlejí nové a nové vychytávky pro bezpečnější pohyb. Jedním takovým je i nové kole Loopwheels. Kolo, které má místo špic kompozitované pružiny a tím nabízí komfortnější jízdu.

Anglická firma, která se zaobírá zlepšováním podmínek a mobility pro potřebné, nezahálí a přichází s novými a novými nápady. Jedním z nich je i novinka pro všechny cyklisty – kolo, které nabízí integrované odpružení.

Autor projektu, který byl poprvé představen na veletrhu Bespoked Bicycle v Bristolu v dubnu 2013, vyvinul se svým týmem kolo, kterému místo špic nainstaloval pružiny z uhlíkového kompozitivního materiálu. Tento systém dokáže pohlcovat nárazy přicházející z jekékoli strany, eliminuje vibrace a tím  zároveň snižuje bolest a únavu z delší jízdy.

Velkou výhodou těchto kol je kompatibilita s klasickým kolem. Tak můžete zkombinovat na svém bicyklu jedno odpružené a jedno konvenční kolo.

Použití takového systému je především vhodné u skládacích kol, u kterých je konstrukčně obtížné řešit odpružení a malá kola jsou přitom náchylnější na přenos nerovností.

U kola sice vzroste jeho hmotnost cca o 300 g na jednom kole, ale rozhodně to vynahradí komfortnější prožitek z jízdy.

Pokud zatím takové speciální kolo nemáte a setkáváte se na silnici s výtluky a výmoly, není nic jednoduššího, než je nahlásit na www.vymoly.cz. Ať se s nimi zatočí.

Zdroj foto: Loopwheels.com

Nejaktivnější výmoláři v měsíci září

Trávíte cestováním po Česku dostatek svého času a není vám stav našich pozemních komunikací lhostejný? Pak neváhejte a přidejte se k těm, kteří se aktivně zapojují do monitorování českých silnic na portálu Výmoly.cz. A který z výmolářů byl nejaktivnějším v prvním měsíci nového školního roku?

Výmoláři měsíce září 2018

V měsíci září se stávají nejaktivnějšími výmoláři portálu Výmoly.cz uživatelé:

  • 1. místo: Tom M. – získává cenu ve výši 500
  • 2. místo: Michal Ambroz – získává cenu ve výši 500 Kč
  • 3. místo: Michal Paulus – získává cenu ve výši 500 Kč

Nejaktivnějším výmolářům gratulujeme. Zapojte se i vy. Odměnou vám bude dobrý pocit z nelhostejnosti a při troše štěstí i peněžitá cena.

Kteří výmoláři byli nejaktivnější v měsíci srpnu 2018?

I během srpna řidiči houfně monitorovali na svých prázdninových cestách stavy českých pozemních komunikací. A to dokazuje, že nám není lhostejné naše okolí a především naše bezpečnost. Že projekt Výmoly.cz je stále živý a smysluplný. Kdo se tedy může pyšnit titulem Nejaktivnější výmolář v měsíci srpnu?

Výmoláři měsíce srpen 2018

V měsíci srpnu se stávají nejaktivnějšími výmoláři portálu Výmoly.cz uživatelé:

1. místo: David H. – získává cenu ve výši 500 Kč
2. místo: Z.Š. – získává cenu ve výši 500 Kč
3. místo: provoz Zn – získává cenu ve výši 500 Kč

Nejaktivnějším výmolářům gratulujeme. Zapojte se i vy. Pomáhejte dobré věci. Každý měsíc můžete vyhrát hodnotné ceny.